Doneck, Russian Federation
The article discusses the differentiation of teaching considering individual characteristics of each student, the possibility of carrying out a complex of measures aimed at the preservation and development of psychologicalpedagogical aspects in the education process.
training system, differentiation, learning process, individual approach.
Разработка проблем четкой взаимосвязи науки, органов образования, школы, учебных заведений во многом определяет эффективность внедрения достижений науки в школьную практику, открывает новые перспективы в улучшении организации учебного процесса, создает все необходимые условия для создания открытой и информационно-познавательной среды учебного заведения и тем самым существенно повышает не только уровень образовательного процесса, но и дает возможность учителю организовать полноценное и эффективное прохождение школьного курса с дальнейшим закреплением знаний материала на базе тестов и проверочных контрольных работ, тем самым повышая качество образования.
1. Sistema obucheniya [Learning system]. Moscow, Prosveshchenie Publ., 1978.
2. Ivanitskaya G.M. Obogoshchenie slovarnogo zapasa uchashchikhsya [Enrichment of the vocabulary of students]. Razvitie rechi [The development of speech]. K., 1983.
3. Elektronnyy nauchnyy zhurnal «Informatsionno-kommunikatsionnye tekhnologii v pedagogicheskom obrazovanii» [Electronic scientific journal “Information and Communication Technologies in Teacher Education”]. Available at: http://journal.kuzspa.ru/
4. Liferov A.P. Obrazovanie Budushchego: global’nye problemy — lokal’nye resheniya [Education of the Future: Global Problems — Local Solutions]. Moscow, Pedagogicheskiy poisk Publ., 1996.
5. Shelyakin M.A. Yazyk i chelovek: K probleme motivirovannosti sistemy [Language and people: To the problem of motivation of the system]. Moscow, Flinta Publ., Nauka Publ., 2005.
6. Zelinskaya N.V. «Traditsionnaya» periodika v sisteme sovremennoy nauchnoy kommunikatsii: tendentsii i perspektivy [“Traditional” periodicals in the system of modern scientific communication: trends and prospects]. Nauka v mirovom informatsionnom prostranstve [Science in the global information space]. 2011, I. 5, pp. 20–27.