The article highlights the issues of MICE-related business travel, such as business tourism, conference-, exhibition- and travel-study tourism. The authors consider the historical preconditions for business travel birth and development, as well as the peculiarities of incentive tourism and the types and purposes of incentive programmes. The article provides statistics concerning the current state of the MICE-industry, and a comprehensive aspect-by-aspect study of a sample offsite seminar management in the framework of business tourism.
MICE-industry, business tourism, incentive programmes, tours, offsite events
Жизнь современного делового человека сегодня – это постоянные деловые переговоры, деловые встречи, поездки и конечно активное участие в различных обучающих программах, направленных на повышение профессионального уровня и квалификации. Поэтому в последние годы как в России, так и в других странах неуклонно растет доля деловых путешествий, относящихся к бизнес-туризму, конгрессно-выставочному и научному туризму. Сфера MICE-индустрии является одним из самых перспективных и активно развивающихся сегментов мирового туристического рынка и, по
1. Dekhtiar’, G.M. Turisticheskaia deiatel’nost’ [Tourist activity]. Moscow: Finansy i Statistika Publ., 2005. – p.286.
2. A modern History of international Association Meetings. Retrieved on November 23, 2013, from: http://www.iccaworld.com.
3. Guliaev, V.G. Organizatsiia turistskoi deiatel’nosti [Tourist activity management]. Moscow: NOLIDZh Publ., 2005.
4. Delovye meropriiatiia [Bsuiness events]. Retrieved on November 23, 2013, from: http://www.artpiknik.ru.