В течение последних лет стратегии управления человеческими ресурсами значительно изменились. По мнению авторов эти трансформации были спровоцированы кризисными ситуациями различными факторами. Предметом данной работы является изучение роли кризиса и эффективного управления человеческими ресурсами в современной организации и специфическая роль внутренних коммуникаций. Авторы обосновывают, что стратегия внутренних коммуникаций должна быть неделимой частью PR–стратегии и HR–стратегии. Выделены этапы разработки стратегии и особенности проведения коммуникационного аудита в общественных организациях.
управление человеческими ресурсами, внутренние коммуникации, кризис, менеджер, стратегия, стратегическое планирование
1. Ангелова Сл. Измерения на онлайн PR, ЮЗУ Неофит Рилски, Благоевград, 2011.
2. Арабаджийски Н. Държавно и публично управление, НБУ, София, 2014.
3. Белова—Ганева Г. Актуални тенденции в защитата на правата на човека, Класик, София, 2013.
4. Василев В. Съвременни мотивационни техники и приложението им в публичната администрация. България: ЮЗУ Неофит Рилски. Благоевград, 2010.
5. Василев В. Теория на управлението, Благоевград, 2013.
6. Рибарска Е., Василев В. Управление на човешките ресурси в публичния сектор, Благоевград. 2009.
7. Засурский Ив. PR—стратегия Рамблера. РОЦИТ, 2002 — http://www.rocit.ru/analyst/index.php?id=22652
8. Каплан Р., Нортън Д. Стратегически карти, Класика и стил, София, 2006.
9. Кацамунска П. Инструменти за повишаване на качеството на услугите в публичната администрация, УНСС, сборник, Инструменти за повишаване на качеството на публичните услуги, София, 2014.
10. Кови Ст. 8—ят навик, Кибеа, София, 2012.
11. Марин Н. Юрисдикция на Съда на Европейския съюз в пространството на свобода, сигурност и правосъдие. България: Университетскко издателство Неофит Рилски, Благоевград, 2011.
12. Станин, М. Обекти на правната действителност, Благоевград, 2009.
13. Скуул Стратегическо обновление, Класика и стил, София, 2010.
14. Стефанова Д. Стратегически компоненти на PR—планирането УИ Неофит Рилски, Благоевград, 2011.
15. Тодоров П. Стратегия на медийното предприятие, http://media— journal.info/index.php?p=item&aid=38.
16. Харвард A Бизнес Скуул. Стратегия, Класика и стил, София, 2008.
17. Grunig J.E., T.Hunt. Managing Public relations. Harcourt Brice Jovanovich Coll.Pub.,1984.
18. Mintzberg H.: The rise and fall of Strategic planning: reconceiving roles for planning, plans, planners, New York, 1994.