INTERACTIVE TEACHING METHODS IN THE DEVELOPMENT OF SITUATIONAL READINESS OF A SPECIALIST
Рубрики: ПЕДАГОГИКА
Аннотация и ключевые слова
Аннотация (русский):
The article substantiates the necessity of situational professional readiness development in university graduates. It generalizes the practical experience of interactive teaching methods implication by Volgograd state universities - Medical University, Socio-Pedagogical University and Volgograd State University of Architecture and Civil Engineering - with the aim of situational professional readiness development in a specialist.

Ключевые слова:
interactive teaching methods, situational professional readiness
Список литературы

1. Вахтина Е. А., Артюхина А. И. Компетентностно-ориентированные задания в самостоятельной работе студентов-медиков//Электронный научно-образовательный журнал ВГСПУ «Грани познания». - 2014. - № 3(30)// [Electronic resource]. - Available from: http://www.grani.vspu.ru/jurnal/35

2. Гурьянова А. В. Компетентностный подход в образовании//[Electronic resource]. - Available from: http://festival. 1september.ru/articles/574903

3. Демидова М. Ю., Никифоров Г. Г., Камзеева Е. Е. Диагностика учебных достижений по физике. Особенности подготовки учащихся к ЕГЭ и ГИА //[Electronic resource]. - Available from: http://edu.1september.ru/courses/16/009/7.pdf

4. Загвязинский В. И. Теория обучения. Современная интерпретация/В. И. Загвязинский. - М.: Академия, 2001. - 407 c

5. Одилова Н. Ф. Эффективность использования ролевых игр в процессе обучения [Текст]/Н. Ф. Одилова//Молодой ученый. - 2011. - № 12, Т. 2. - С. 121-124

6. Современные образовательные технологии/под ред. Н. В. Бордовской - 2 е изд. стер. - М.: Кнорус, 2011. - 432 с


Войти или Создать
* Забыли пароль?