ASPECTS OF QUALITY MANAGEMENT SYSTEM AS APPLIED TO WORKPLACE ASSESSMENT IN THE SERVICE SECTOR
Abstract and keywords
Abstract (English):
The article deals with the aspects of quality management which are applicable and relevant for workplace assessment in the service sector. The analysis carried out by the authors demonstrates that, with quality management involved in the assessment process, frequency of exposure decreases, while the performance, the service quality, and the competitive advantage show a significant rise.

Keywords:
quality management system, certification, service enterprises
Text

Повышения качества и безопасности услуг требует соблюдения тех рекомендации и ограничений, которые обозначены не только законодательно-нормативными актами, но и возрастающими требованиями к качеству услуги. Наиболее важным является обеспечение безопасности на рабочих местах. Однако с быстро изменяющимися технологиями и материалами, появлением новых услуг и объектов, их реализующих, и прочее, не всегда рабочие места в них проходят аттестацию в соответствии с новыми условиями их функционирования. К таким новым условиям можно отнести предприятия по обслуживанию легковых автомобилей и прицепов, автокемперов и других транспортных средств по трассам с максимальной интенсивностью их потоков. Отсутствие должного внимания к этим вопросам приводит в технологических процессах сервиса как к снижению качества услуги, так и может являться причиной несчастных случаев, увеличивать риска развития профессиональных заболеваний и т.п.

Для решения данной проблемы предлагается введение методики оценки не только наиболее опасных факторов, вызывающих профессиональные заболевания или служащих причиной травматизма, и способов обеспечения безопасности, качества и высокой производительности выполнения работ на рабочем месте, но и обеспеченности современной

References

1. Prikaz Ministerstva zadravookhraneniia i sotsial’nogo razvitiia Rossiiskoi Federatsii ot 26 aprelia 2011 g. N342n “Ob utverzhdenii poriadka provedeniia attestatsii rabochikh mest po usloviiam” (v red. Prikaza Mintruda Rossii or 12.12.2012 N590n) [The Ministry of Health and Social Development of the Russian Federation, Order N326n of April, 26, 2011 ‘On Approval of the Order of Workplace Certification Under the Terms’ (as edited in the order of the Ministry of Labour of the Russian Federation of December, 12, 2012)].

2. Prilozhenie k prikazu MChS RF ot 12 dekabria 2007 g. N645 [Supplement to the Order of EMERCOM of Russia of December, 12, 2007, N645].

3. Postanovlenie Ministerstva truda i sotsial’nogo razvitiia RF ot 13 ianvaria 2003 g. № 1/29 ‘Ob utverzhdenii poriadka obucheniia po okhrane truda i propverki znanii trebovanii okhrany truda rabotnikov organizatsii’ [Enactment of the Ministry of Labour and social development of the Russian Federation, of January, 13, 2003 № 1/29 ‘On approval of the procedure of training personnel in work safety and the evaluation of the personnel’s knowledge and awareness of the work safety requirements’].

4. Pravila tekhnicheskoi ekspluatatsii elektroustanovok podrebitelei (utv. Minenergo Rossii № 6 ot 13.01.2003) [Regulations for Operation of Consumer Electrical Installations, as approved by the Ministry of Energy of the Russian Federation № 6 of January, 13, 2003].

5. Vesnin, V.R. Upravlenie personalom. Teoriia i praktika [HR Management: Theory and Practice]. Moscow, TK Velbi, Prospekt Publ., 2007. – p. 246.

6. Oleinikova, O.N., & Murav’eva, A.A. Sertifikatsiia kvalifikatsii: osnovnye printsipy i protsedury [Qualification Certification: basic principles and procedures]. Moscow, ANO Tsentr IRPO, 2011. – p.68.

7. Zvorykina, T.I., Ermakov, A.S., Mukhamedzhanova, O.G., & Tomokhova, I.N. Metodicheskii podkhod k otsenke i sertifikatsii personala v sfere servisa [A methological approach to service personnel assessment and certification]. Vestnik Assotsiatsii vuzov turizma i servisa [Bulletin of The Association of the Institutes of Tourism and Service]. – 2012. – № 4 (23). – pp. 62–68.

Login or Create
* Forgot password?