PERSONNEL AND LOGISTICAL SUPPORT OF EDUCATORS’ TRAINING AND RETRAINING WITH THE USE OF DISTANCE TEACHING TECHNOLOGIES
Abstract and keywords
Abstract (English):
The paper discusses some key aspects of personnel and material and technical support, needed to provide supplementary education with educational workers with the use of distance technologies. The paper is based on summarizing practical experience on organization of training and retraining of teachers and administrative staff at the Moscow region secondary schools. The main goals and tasks of applying remote technologies, when organizing supplementary education process, are outlined. Emphasized is the need to nurture a specific information and educational environment. The list of job positions for specialists related to and directly involved in the educational process and its practical organization. For each job position a brief list of requirements to applicants is provided. The most significant material and technical requirements for implementing the information and educational environment are summarized.

Keywords:
supplementary professional education, information and educational environment, training, experience in using distance technologies for professional development of teachers and educational institutions’ administrative staff, staffing for the purpose of using distance educational technologies, material and technical support for distance educational technologies appliance.
Text

Одним из направлений деятельности ГБОУ ВПО МО «Академия социального управления» (далее — Академия) является осуществление регионального сетевого взаимодействия при повышении квалификации и переподготовке руководителей, педагогических работников и специалистов системы образования. 

В настоящее время для решения этой задачи подразделением дополнительного профессионального образования Академии активно применяются дистанционные технологии.

Целью использования дистанционных образовательных технологий является обеспечение доступности образования, повышение качества образовательной услуги и, как следствие, увеличение конкурентоспособности учреждения на рынке образовательных услуг.

Использование дистанционных образовательных технологий позволяет решить следующие задачи:

  • реализация социального заказа, обусловленного процессами информатизации современного общества;
  • предоставление всем категориям обучающихся возможности освоения дополнительных профессиональных программ и программ профессиональной переподготовки непосредственно по месту жительства или временного пребывания;
  • создание условий для формирования индивидуальной траектории повышения квалификации и переподготовки руководителей, педагогических работников и специалистов системы образования, в том числе путем интенсификации самостоятельной работы обучающегося;
  • предоставление открытого доступа к информационно-образовательной среде в удобное для участников образовательного процесса время;
  • обеспечение условий для применения системы контроля качества повышения квалификации и переподготовки руководителей, педагогических работников и специалистов системы образования;
  • создание единой образовательной среды Академии и других учреждений, осуществляющих региональное сетевое взаимодействие при повышении квалификации и переподготовке руководителей, педагогических работников и специалистов системы образования.
Login or Create
* Forgot password?