MAIN CRITERIA OF CONTENT SELECTION IN TEACHING FOREIGN LANGUAGES AT MASTER PROGRAMS
Abstract and keywords
Abstract (English):
This article is about the training of masters in foreign languages. Efficiency of their training depends on their informative activity and independence. One of the most effective ways of boosting their educational activity is professional training. The study of foreign languages must be connected with future profession. The students read original literature to get necessary information for their future work. The main kind of text work is reading. It is also necessary to pay attention to other kinds of speech activity (summarizing, annotation), as well as to develop oral speech in foreign language.

Keywords:
masters, teaching masters programs, informative activity, independence, means of increase, professionally focused training, reading original literature, obtaining information, types of speech activity, summarizing, annotation, professionalizing, training content, foreign language skills.
Text

Социально-экономические изменения нашего общества включают в себя реформирование подготовки специалистов по иностранным языкам. Она подразумевает создание такой системы, которая позволила бы в короткий срок сформировать новый потенциал, основанный на эффективном использовании знаний по иностранным языкам. Поэтому усиливается интерес к тому, какими знаниями, умениями, мотивами и потребностями, необходимыми для компетентного функционирования в профессиональной деятельности, должен обладать выпускник высшей школы. Он должен быть способен к освоению все новых знаний и систем деятельности, к поиску новых путей, принятию нестандартных решений и внедрению современных технологий. Его иноязычная подготовка должна иметь деятельностную направленность.

Эффективность подготовки магистров по иностранным языкам зависит от развития их познавательной активности и самостоятельности в процессе обучения.

References

1. Galanova O.A. Inostrannyy yazyk v kompetentnostnoy modeli podgotovki magistrov [Foreign language competence model Master]. Izvestiya Tomskogo politekhnicheskogo universiteta [Bulletin of the Tomsk Polytechnic University]. V. 308, I. 6, pp. 239–242.

2. Iskandarov O.I. Inoyazychnaya professional´naya kompetentnost´ [Foreign language professional competence]. Vysshee obrazovanie v Rossii [Higher education in Russia]. 1999, I. 6, pp. 53–54.

3. Polushina L.N., Davydova L.P. Aktivizatsiya poznavatel´noy deyatel´nosti studentov v protsesse obucheniya [Activation of cognitive activity of students in the learning process]. Voprosy gumanitarnykh nauk [Questions humanities]. 2011, I. 2, pp. 100–103.

4. Rybakov M.D., Nemirovich O.V. Gumanitarizatsiya vysshego professional´nogo obrazovaniya: izuchenie inostrannogo yazyka [Humanization of higher education: learning a foreign language]. Moscow, Prometey Publ., 1999, pp. 96–100.

Login or Create
* Forgot password?